מנהל חנות תכשיטים? אלו האנשים שמקבלים בעסק שלך פטור ממס הכנסה

אנשים רבים שקיבלו פטור ממס הכנסה חוזרים לשוק וממשיכים לעבוד כשכירים לכל דבר ועניין. פטור ממס הכנסה אומנם ניתן (לרוב) במקרים של פציעה או מחלה אך הפטור תקף לכל החיים וברוב המוחץ של המקרים בעלי הפטור לא נושאים על מצחם חותמת. יחד עם זאת בתלוש השכר לא נכתוב תחת הקטגוריה של מס הכנסה "רגיל" ובנתונים החודשיים בקטגוריית הברוטו למס הכנסה כתבו אפס, אל תשאלו את עצמכם למה, תהיו בטוחים שאדם שנושא פטור זה זכאי לו וככול הנראה גם זקוק לו.

 

למה עובד מקבל פטור ממס הכנסה ומה זה אומר על תנאי העסקה שלו

אדם ששילם כל חייו מס הכנסה ונפצע או חלה במרוצת הזמן יכול להיות זכאי לפטור ממס הכנסה. למי מגיע פטור ממס הכנסה? לאדם אשר עבר וועדה רפואית ואובחן עם תשעים אחוזי נכות לתקופה שעולה על חצי שנה.

בעל עסק, אל דאגה, מס הכנסה לא ידרשו ממך תשלום כפול בגין אותו עובד, זה לא אומר שום דבר עליך או על בית העסק. במידה ועובד נפצע או חלה במהלך עבודתו אצלך, גם אז אין הדבר משפיע עליך באופן ישיר או מחתים את בית העסק שלך. תאונות עבודה הן דבר שכיח שקורה לצערנו כמעט מידי יום ומלבד להגיש סיוע רפואי ובירוקרטי לאותו העובד אין עלייך להתנהל בצורה שונה מולו. עובדים הנושאים פטור כזה עברו תלאות וטלטלות בכדי להוכיח את זכאותם עליו ואין שום סיבה לפגוע בשכרם או בתנאי העבודה שלהם כי הם "כביכול" משלמים פחות, הם כבר שילמו מספיק.

 

מי האנשים בעסק שלי שמקבלים פטור ממס הכנסה

כמו שכבר ציינו, ישנו אחוז לא מבוטל של עובדים במדינת ישראל, אשר מקבלים פטור ממס הכנסה לאחר שענו על כל הסעיפים המעוגנים בחוק. בין אם עובד נפצע או חלה, יש באפשרותו להוציא פטור ממס הכנסה או לקבל הקלות במס (תלוי באחוזי הנכות שנקבעו), ולאחר שיחלים יוכל לשוב לעבודתו. עובד אשר ברצונו יהיה להשיג פטור כזה, יהיה חייב להוכיח למס הכנסה כי מצבו הרפואי עונה על הקריטריונים שנקבעו על ידי ביטוח לאומי ואכן מגיע לו פטור. פטור שכזה ניתן בדרך כלל לאנשים שמצבם הרפואי הדרדר או ניזוק כגון בעלי מחלות כלי דם, מחלות לב, חולי פוליו ועוד, או לאנשים שנפצעו במהלך עבודתם והפציעה גרמה להם נזק פיזי כגון עיוורון/ חירשות, קטיעת גפיים, נכות פיזית ועוד.

 

לסיכום

חיים ועובדים בנינו אנשים בעלי פטור ממס הכנסה, איש איש וסיבותיו שלו. אין צורך להתייחס אליהם שונה או לראות אותם באור אחר מכל עובד רגיל שמבצע את עבודתו נאמנה, פרט לאלו שמצהירים על בעיות רפואיות שלא מאפשרות להם לבצע את עבודתם כפי שהייתה. תהיו סמוכים ובטוחים שפטור ממס הכנסה לא ניתן לכל אדם אלא אם כן הוא באמת מגיע לו.

שעון ומטבעות

 

מה היה לנו במאמר?
דולרים
DIXIT

החנות המושלמת לרכישת תכשיטי יהלומים אונליין. כל התכשיטים שלנו משובצים יהלומי מעבדה, באחריות לכל החיים. יהלום מעבדה הינו יהלום גדול יותר, שאינו פוגע בסביבה, אינו מנצל אנשים באפריקה, הרבה יותר נוצץ והרבה פחות יקר!

כתובת החנות

תובל 23 (בניין נועם), הבורסה ליהלומים, רמת גן.

יצירת קשר
יש לכם שאלה?

נשמח לענות לכל שאלה ובקשה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התכשיטים שלנו
מאמרים נוספים בנושא
תכשיטים ומידע

5 הבדלים בתכשיטים שחשוב שגברים יכירו

עולם התכשיטים הוא מורכב ומגוון, והעוסקים בתחום לומדים שנים רבות על מנת להגיע לרמת התמקצעות גבוהה. כשאנו מדברים על תכשיטים- ישנו עולם מושגים רחב שנמצא

בניינים ונדלן בחו"ל
תכשיטים ומידע

הצהרה על נכסים בחו"ל – יהלומים ושווי כסף

ישראלים רבים מחזיקים נכסים שונים בחו"ל, בעיקר בארה"ב, המתחזקת יחסים קרובים עם מדינת ישראל. בין אם ישראלים אלה הם גם אזרחים אמריקאים ובין אם לא,

תכשיטים
תכשיטים ומידע

מעצבי תכשיטים שכדאי להכיר

תכשיטים הם חלק בלתי נפרד מאאוטפיט כללי נבחר של גבר או אישה. בהנחה ועושים בהם שימוש נכון, ניתן להוסיף מנת סטייל ויוקרה לכל לוק אפשרי

4 תיקי לפטופ יוקרתיים במיוחד
תכשיטים ומידע

4 תיקי לפטופ יוקרתיים במיוחד

בחירת תיק הלפטופ הטוב ביותר למחשב נייד דורשת מחשבה ומחקר רב. במאמר הבא נסקור כמה סוגים של תיקי לפטופ על מנת לבחור את המושלם עבורכם.

שעון וענבים
תכשיטים ומידע

איך לבחור חפתים מושלמים לחליפה

אירוע גדול מתקרב וכבר קנית חליפה חגיגית? יתכן ותרצה לצרף חפתים שיקפיצו את ההופעה ויהפכו אותה לחגיגית אף יותר. הנה כמה טיפים לבחירת חפתים מתאימים