הצהרה על נכסים בחו"ל – יהלומים ושווי כסף

ישראלים רבים מחזיקים נכסים שונים בחו"ל, בעיקר בארה"ב, המתחזקת יחסים קרובים עם מדינת ישראל.

בין אם ישראלים אלה הם גם אזרחים אמריקאים ובין אם לא, נכסים שונים כמו נדל"ן, מתכות יקרות, מניות, זכויות וכל רכוש אחר העשוי להניב להם רווחים, עשויים להיות כפופים למיסים בישראל, כמו גם בארה"ב, או במדינה בה מוחזקים נכסים אלה.

אי דיווח על נכסים אלה עלול להביא לסנקציות שונות ואף להיחשב עבירה פלילית. אז מה עוד חשוב שתדעו, אם יש לכם נכסים בחו"ל?

 

איך לנהל נכסים בחו"ל?

ישראלים רבים שיש להם עסקים בארה"ב, או עובדים בארה"ב כבר יודעים כי הדרך הנבונה והבטוחה להתמודד עם רשויות המס האמריקאיות היא בעזרת רואה חשבון אמריקאי, המכיר את המיסוי הישראלי, או להיפך.

למעשה מיסוי בשתי מדינות שונות עבור אדם אחד, או חברה, או קבוצת אנשים, עשוי להיות כה מורכב, עד כי רואה חשבון שמכיר את חוקי המיסוי בשתי המדינות השונות הוא הכתובת הנכונה ביותר לטיפול במצבים מעין אלה.

גם כאשר מדובר על החזקה של נדל"ן, מתכות יקרות, יהלומים ועוד, חשוב להתנהל באופן מסודר מול רואה חשבון שמכיר את חוקי המיסוי במדינות השונות, כדי להימנע מסנקציות חמורות, שיופעלו אם רווחים מנכסים אלה לא ידווחו כראוי.

 

הצהרה על נכסים לרשויות המס בישראל

רשות המיסים בישראל יוזמת פעולות מודיעים וביצוע חקירות שונות, כנגד משקיעים ובעלי נכסים בחו"ל בכלל ובארה"ב בפרט, כאשר אלה אינם מדווחים על אחזקותיהם, או נמנעים מתשלום מס בישראל באופן בלתי חוקי.

כדי להימנע ממצבים לא נעימים מול רשויות המס בישראל, יש למלא טופס שמספרו 5329, בו מצהירים אזרחי ישראל על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל, תוך ציון הנכסים הנמצאים ברשותו בארץ ובחו"ל.

נוסף על כך, יש לדווח בטופס זה גם על חשבונות בנק, נכסי נדל"ן, רווחי הון בבורסה, או בבנק, כלי רכב, מטוסים, אוניות ועוד – בין אם הם רשומים בישראל ובין אם במדינה אחרת. גם במסגרת הצהרת הון, חייבים אזרחי ישראל לדווח על החזקה וניהול של חשבונות בנק בחו"ל.

זאת משום שנכסים מסוגים שונים מניבים בדרך כלל רווחים, בין אם בתהליך מכירה שלהם ובין אם בדרכים אחרות. אלה יכולות להיות הכנסות משכר דירה, ריביות, רווחי הון בעקבות עסקאות בניירות ערך וכן הלאה.

 

לסיכום

כל נכס שיכול להניב רווחים לבעליו, אם הוא ישראלי, חייב להיות מוצהר לרשויות המס, בין אם הנכס מוחזק בחו"ל או בישראל, אחרת הדבר יכול לגרור אישום פלילי. ניתן במקרים מסוימים לבקש תהליך גילוי מרצון כדי למנוע את הסנקציות והקנסות המוטלות על מעלימי מס, אך הדרך הבטוחה והישרה בנושא זה היא דיווח במועד, רצוי בסיוע רו"ח מתאים.

 

עבודה על מחשב עם מחשבון

מה היה לנו במאמר?
בניינים ונדלן בחו"ל
DIXIT

החנות המושלמת לרכישת תכשיטי יהלומים אונליין. כל התכשיטים שלנו משובצים יהלומי מעבדה, באחריות לכל החיים. יהלום מעבדה הינו יהלום גדול יותר, שאינו פוגע בסביבה, אינו מנצל אנשים באפריקה, הרבה יותר נוצץ והרבה פחות יקר!

כתובת החנות

תובל 23 (בניין נועם), הבורסה ליהלומים, רמת גן.

יצירת קשר
יש לכם שאלה?

נשמח לענות לכל שאלה ובקשה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התכשיטים שלנו
מאמרים נוספים בנושא
תכשיטים ומידע

5 הבדלים בתכשיטים שחשוב שגברים יכירו

עולם התכשיטים הוא מורכב ומגוון, והעוסקים בתחום לומדים שנים רבות על מנת להגיע לרמת התמקצעות גבוהה. כשאנו מדברים על תכשיטים- ישנו עולם מושגים רחב שנמצא

תכשיטים
תכשיטים ומידע

מעצבי תכשיטים שכדאי להכיר

תכשיטים הם חלק בלתי נפרד מאאוטפיט כללי נבחר של גבר או אישה. בהנחה ועושים בהם שימוש נכון, ניתן להוסיף מנת סטייל ויוקרה לכל לוק אפשרי

4 תיקי לפטופ יוקרתיים במיוחד
תכשיטים ומידע

4 תיקי לפטופ יוקרתיים במיוחד

בחירת תיק הלפטופ הטוב ביותר למחשב נייד דורשת מחשבה ומחקר רב. במאמר הבא נסקור כמה סוגים של תיקי לפטופ על מנת לבחור את המושלם עבורכם.

שעון וענבים
תכשיטים ומידע

איך לבחור חפתים מושלמים לחליפה

אירוע גדול מתקרב וכבר קנית חליפה חגיגית? יתכן ותרצה לצרף חפתים שיקפיצו את ההופעה ויהפכו אותה לחגיגית אף יותר. הנה כמה טיפים לבחירת חפתים מתאימים

ספר
תכשיטים ומידע

כשיהדות וטכנולוגיה נפגשים – תנך בתכשיט

לעיתים רבות, היהדות המסורתית נתפסת אצלנו כדבר מיושן ועתיק, כאשר דורות רבים לפנינו, עוד מתקופת התנ"ך, כתבו ועסקו בספרים עבי כרס, כאשר לנו לעיתים קשה