יהלום מעבדה או יהלום טבעי

תכשיטי יהלומים הם רצונם ושאיפתם של המון אנשים בעולם. היהלום הוא אבן שמסמלת יוקרה, ועשויה להצביע על דברים כמו מעמד סוציו-אקונומי או מצב משפחתי, למשל למאורסות שבינינו. אמנם, עם התקדמות הטכנולוגיה והתפתחות שיטות הייצור והליטוש – ניתן היום לייצר יהלומי מעבדה במקום יהלום טבעי. היום קשה מאוד להבדיל האם מדובר ביהלום מעבדה או יהלום טבעי. במאמר זה נעמוד על ההבדלים ונבין את השוני בין השניים – יהלום מעבדה או יהלום טבעי.

היכנסו ל-New Diamond וקראו על ההבדלים בין 2 סוגי היהלומים שיש בשוק

על יהלומים טבעיים

יהלום הוא החומר הקשה ביותר בטבע. תהליך הייצור הטבעי שלהם, עמוק בתוך האדמה, הופך אותם לחומר יוקרתי במיוחד. שוויו של כל יהלום נמדד לפי קריטריונים רבים כמו רמת ניקיון, צבע, שקיפות ועוד. ככל שהיהלום שקוף יותר – כך הוא נקי יותר וייחשב כבעל ערך רב יותר. בטבע קיימים גם יהלומים צבעוניים – אותם ניתן למצוא ביחס של בערך אחד למיליון.

על יהלומי מעבדה

יהלומי מעבדה, או יהלומים סינטטיים, הם יהלומים שאינם מופקים מפחמן בטבע, אלא יהלומים שנוצרים בתהליך מלאכותי במעבדות, ולחדורי המטרה שבינינו – גם בבית הפרטי שלנו. יהלומי מעבדה הם בשורה של ממש בעולם היהלומים, היות והם עשויים לאפשר לכל אחד מאיתנו להחזיק לפחות תכשיט אחד משובץ יהלומים.

יהלום מעבדה או יהלום טבעי

יש הסוברים שיהלום מעבדה הוא יהלום שעשוי לפתור את הבעיות בעולם, או לפחות חלק מהן. למה? יהלום מעבדה, לעומת יהלום טבעי, עשוי להגיע למחירים הגיוניים, שלא כמו יהלום טבעי, שאפילו אם איכותו תהיה ירודה ביותר מבחינת שקיפות, צבע ועוד – מחירו ושוויו יהיו כפולים מיהלום מעבדה. כך ייפתרו בעיות כמו קנאה ורדיפה אחרי החומר. על השאלה יהלום מעבדה או יהלום טבעי אפשר לענות באמצעות מבט פשוט על מספר קריטריונים.

זמן ייצור של יהלום מעבדה לעומת זמן ייצור של יהלום טבעי

תהליך הייצור של יהלום טבעי יכול לקחת מאות, אלפי ומליוני שנים. תהליך ייצור זה תלוי לחלוטין בטמפרטורות, מיקום, לחץ ועוד. כלומר, לאדם אין אפשרות לשלוט בקריטריונים אלו, ולכן הוא תלוי בחסדי הטבע.

תהליך ייצור של יהלום מעבדה לעומת זאת, עשוי לקחת מספר שבועות בלבד – בהפעלת טכניקות ייצור נכונות שמנסות לדמות את התהליך אותו עובר היהלום הטבעי.

יהלום מעבדה או יהלום טבעי

יהלום מעבדה או יהלום טבעי – יש הבדל?

כמובן שקיימים הבדלים כשבאים לבחון את יהלום מעבדה לעומת יהלום טבעי. אמנם, בתור אנשים שלא מתעסקים בעולם היהלומנות ואינם מקצועיים – לעין שלנו לא תהיה אפשרות לזהות את ההבדלים, ולהבין האם מדובר ביהלום מעבדה או יהלום טבעי. לעין מקצועית כמובן תהיה את האפשרות להבדיל ביניהם, אבל לנו בתור הצרכן הפרטי זה לא אמור לשנות.

דבר נוסף שבולט בקבלת ההחלטה בין יהלום מעבדה או יהלום טבעי הוא מה שתהליך הייצור דורש. כידוע וכאמור, היהלום הטבעי הוא חומר נדיר בטבע, ומיוצר באדמות מאוד ספציפיות כמו האדמות של יבשת אפריקה. רבים מתושבי המקומות האלו משלמים בחייהם על מנת למצוא יהלומים – בין אם בשל מלחמות כוח של האיש הלבן על מנת להגיע ליהלום הטבעי, על חשבון כרייה בסביבת מקום המגורים או העבודה, ובין אם מכרייה בלתי פוסקת שלהם עצמם במטרה למצוא את היהלום, הרבה פעמים בתנאים לא אנושיים.

יהלום מעבדה – תחילת הדרך

חשוב לציין שתהליך ייצור יהלומי המעבדה נמצא בתחילת דרכו, וייתכן כי עוד יהיו פרצות דרך בנושא, ויימצאו דרכים נוספות, פשוטות יותר ומהירות יותר, על מנת להנגיש את ייצור יהלומים אלו לכולנו. נכון לכרגע יהלומי המעבדה הם חלק משוק היהלומים העולמי, אך תעשייה זו מהווה רק רבע אחוז מתעשיית היהלומים הכוללנית. ייתכן שעם התפתחות השיטה, וברגע שיימצאו פרצות דרך נוספות חדשות בתחום – הנפח הכולל שיהלומי מעבדה יתפסו יהיה רחב יותר משוק היהלומים הכללי, וכך נוכל כולנו להנות מתכשיטים משובצי יהלומים, עם מינימום פגיעה בחיי אדם ומינימום המתנה, בתוצאות זהות כמעט לחלוטין.

מה היה לנו במאמר?
cygig / Pixabay
DIXIT

החנות המושלמת לרכישת תכשיטי יהלומים אונליין. כל התכשיטים שלנו משובצים יהלומי מעבדה, באחריות לכל החיים. יהלום מעבדה הינו יהלום גדול יותר, שאינו פוגע בסביבה, אינו מנצל אנשים באפריקה, הרבה יותר נוצץ והרבה פחות יקר!

כתובת החנות

תובל 23 (בניין נועם), הבורסה ליהלומים, רמת גן.

יצירת קשר
יש לכם שאלה?

נשמח לענות לכל שאלה ובקשה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התכשיטים שלנו
מאמרים נוספים בנושא
יהלומי מעבדה

איך לזהות יהלום מעבדה

עם כניסתם של יהלומי המעבדה לשוק היהלומים, התחרות בין יהלומי מעבדה ליהלומים הטבעיים הולכת וגדלה. זאת בגלל העובדה שיהלומי המעבדה הם איכותיים ביותר. קשה מאוד

יהלומי מעבדה

יהלומי מעבדה מרובעיים

בעולם יש אלפי צורות. צורות באות לידי ביטוי במגוון רחב של דרכים – בני האדם שנראים אחרת אחד מהשני, מסעדה עם כמה סניפים שכל סניף

יהלומי מעבדה

ייצור cvd

עולם יהלומי המעבדה הולך וצובר תאוצה משנה לשנה. מחירם של היהלומים הטבעיים וכן זמן ייצורם, הביאו לפני למעלה מ-30 שנה להבנה שכדאי לייצר מוצר דומה,

יהלומי מעבדה

ייצור Hpht

בין אם שמעתם את המושג יהלומי מעבדה ובין אם לא, מדובר במושג שכדאי מאוד להכיר. יהלומי המעבדה הם סוג יהלומים שהולך ונהיה נפוץ יותר משנה

יהלומי מעבדה

יתרונות יהלומי מעבדה

יהלומים הם סמל סטטוס שכולנו רוצים לענוד עלינו. טבעות אירוסין, שרשראות וצמידים משובצי יהלומים – הם תכשיטים שהיינו שמחים שיהיו שייכים לנו, או שנוכל להעניק

יהלומי מעבדה

כמה עולה יהלום מעבדה

יהלומי מעבדה הולכים ונהיים פופולרים יותר עם הזמן, אחרי שנים רבות בהן נעשו ניסיונות להשביח את ייצורם. אחד היתרונות הבולטים של יהלום מעבדה הוא מחירו.