איך לזהות יהלום מעבדה

עם כניסתם של יהלומי המעבדה לשוק היהלומים, התחרות בין יהלומי מעבדה ליהלומים הטבעיים הולכת וגדלה. זאת בגלל העובדה שיהלומי המעבדה הם איכותיים ביותר. קשה מאוד לזהות יהלום מעבדה לעומת יהלום אמיתי, והיום – קשה עד בלתי אפשרי לענות על השאלה איך לזהות יהלום מעבדה.

יהלום טבעי

יהלום טבעי הוא חומר שנמצא בטבע, מינרל קשה בדרגת קושי 10 – הגבוהה בטבע. התהליך שעובר היהלום בטבע הוא תהליך טבעי לחלוטין, ומעשי האדם היחידים הם למעשה הכרייה, החיתוך והליטוש של היהלום. מלבד פעולות אלו – אין שום התערבות בתהליך ייצור היהלום. תהליך הייצור של יהלום טבעי יכול לקחת בין מאות למליוני שנים.

איך לזהות יהלום מעבדה

יהלום מעבדה

יהלום מעבדה הוא יהלום שמיוצר במעבדות בשתי שיטות ייצור עיקריות – שיטת hpht ושיטת cvd. שתי השיטות מאפשרות ייצור יהלום מעבדה איכותי וטוב תוך מספר שבועות בלבד.

איך לזהות יהלום מעבדה

לעין לא מקצועית כמעט אין איך לזהות יהלום מעבדה, היות וההבדלים בין יהלום טבעי ליהלום מעבדה הם מזעריים ביותר, לרמה שהיום יש אנשים שמעדיפים לקנות יהלומי מעבדה על פני יהלומים טבעיים. מחיר היהלום הטבעי הוא כפול ולפעמים גם יותר ממחיר יהלום המעבדה, אולם האיכות של יהלום המעבדה לא נופלת מאיכותו של היהלום הטבעי. זאת אחת הסיבות שכמעט ואין איך לזהות יהלום מעבדה – יהלום המעבדה דומה עד זהה לחלוטין ליהלום הטבעי בהמון דרכים.

מה דומה בין יהלום מעבדה ליהלום טבעי

יהלום המעבדה והיהלום הטבעי נמדדים שניהם במדדים זהים לחלוטין כמו שקיפות, צבע, ניקיון וכו', ולשני סוגי היהלומים מצורפת גם תעודה מטעם GIA – המכון הגמולוגי האמריקאי, שמדרגת אותם לפי אותם מדדים. כלומר, שניהם מוכרים בפני תעשיית היהלומים כיהלומים לכל דבר, האחד יהלום טבעי והשני יהלום מעבדה.

אז איך לזהות יהלום מעבדה בכל אופן?

כדי לזהות יהלום מעבדה יש צורך בשימוש באמצעים מקצועיים, כמו משקל, זכוכית מגדלת, ספירת פאות, זוויות, שימוש באמצעי חימום וקירור, ומגוון דרכים שיכולות להעיד על היהלום כיהלום מעבדה או יהלום טבעי. אולם ההבדלים הם בהחלט מינוריים, ולאנשים שאינם יהלומנים ההבדלים ממש לא ניכרים לעין, לא באמצעות בדיקות ולא בכלל.

ליהלומי המעבדה יתרונות רבים, כך שגם אם עליתם על השיטה של איך לזהות יהלום מעבדה, חקרתם, בדקתם והשוויתם – עדיין מומלץ ביותר לקנות את יהלומי המעבדה על פני היהלומים הטבעיים ולחזק את תעשייה זו.

יהלומי המעבדה הולכים ונהיים נפוצים יותר ולא בכדי, הם משמשים תחליף מעולה ליהלומים הטבעיים, שעבור חלקנו הם מוצר בלתי מושג, בעיקר מבחינת המחיר שלו. לעומת זאת, את יהלומי המעבדה האיכותיים והטובים, אפשר למצוא במחירים נוחים יחסית, ובזכות כך כולנו יכולים לשמח את האהובים והקרובים שלנו בתכשיט יוקרתי משובץ יהלומי מעבדה.

חשוב גם לציין – ייצור יהלומי המעבדה אינו פוגע באף אחד, לעומת תהליך כריית היהלומים הטבעיים שפוגע באופן ישיר בנפש, היות ואדמות היהלומים הפוריות נמצאות באפריקה, והאוכלוסיה האפריקאית היא דלת אמצעים וחסרת ידע, מה שגורם ליהלומנים לנצל אותה ולגרום לאנשים שבה עבודות בכפייה לשם כריית היהלומים הטבעיים, ולגרום לאבידות בנפש בעקבות תנאי עבודה גרועים ביותר.

מומלץ במיוחד להמשיך ולהגדיל את תעשיית יהלומי המעבדה, ולא לתת יד לבדיקות שמנסות להבין איך לזהות יהלום מעבדה, היות והנושא הופך לאט לאט לפחות ופחות רלוונטי.

מה היה לנו במאמר?
gr8effect / Pixabay
DIXIT

החנות המושלמת לרכישת תכשיטי יהלומים אונליין. כל התכשיטים שלנו משובצים יהלומי מעבדה, באחריות לכל החיים. יהלום מעבדה הינו יהלום גדול יותר, שאינו פוגע בסביבה, אינו מנצל אנשים באפריקה, הרבה יותר נוצץ והרבה פחות יקר!

כתובת החנות

תובל 23 (בניין נועם), הבורסה ליהלומים, רמת גן.

יצירת קשר
יש לכם שאלה?

נשמח לענות לכל שאלה ובקשה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התכשיטים שלנו
מאמרים נוספים בנושא
יהלומי מעבדה

יהלום מעבדה או יהלום טבעי

תכשיטי יהלומים הם רצונם ושאיפתם של המון אנשים בעולם. היהלום הוא אבן שמסמלת יוקרה, ועשויה להצביע על דברים כמו מעמד סוציו-אקונומי או מצב משפחתי, למשל

יהלומי מעבדה

יהלומי מעבדה מרובעיים

בעולם יש אלפי צורות. צורות באות לידי ביטוי במגוון רחב של דרכים – בני האדם שנראים אחרת אחד מהשני, מסעדה עם כמה סניפים שכל סניף

יהלומי מעבדה

ייצור cvd

עולם יהלומי המעבדה הולך וצובר תאוצה משנה לשנה. מחירם של היהלומים הטבעיים וכן זמן ייצורם, הביאו לפני למעלה מ-30 שנה להבנה שכדאי לייצר מוצר דומה,

יהלומי מעבדה

ייצור Hpht

בין אם שמעתם את המושג יהלומי מעבדה ובין אם לא, מדובר במושג שכדאי מאוד להכיר. יהלומי המעבדה הם סוג יהלומים שהולך ונהיה נפוץ יותר משנה

יהלומי מעבדה

יתרונות יהלומי מעבדה

יהלומים הם סמל סטטוס שכולנו רוצים לענוד עלינו. טבעות אירוסין, שרשראות וצמידים משובצי יהלומים – הם תכשיטים שהיינו שמחים שיהיו שייכים לנו, או שנוכל להעניק

יהלומי מעבדה

כמה עולה יהלום מעבדה

יהלומי מעבדה הולכים ונהיים פופולרים יותר עם הזמן, אחרי שנים רבות בהן נעשו ניסיונות להשביח את ייצורם. אחד היתרונות הבולטים של יהלום מעבדה הוא מחירו.