יהלומי מעבדה מרובעיים

בעולם יש אלפי צורות. צורות באות לידי ביטוי במגוון רחב של דרכים – בני האדם שנראים אחרת אחד מהשני, מסעדה עם כמה סניפים שכל סניף מעוצב אחרת, ועוד דוגמאות רבות וטובות. כך גם יהלומים, המגיעים במגוון רחב של צורות. יהלומים נפוצים במיוחד הם יהלומי מעבדה מרובעיים.

אבל ליהלום יש צורת יהלום, למה יהלום צריך להיות מרובע?

אז נכון, צורת היהלום היא צורה מיוחדת בפני עצמה ויש הטוענים שלא צריך לגעת בה ולשחק איתה. אולם יהלומי מעבדה מרובעיים מוסיפים נפח נוסף לאבן, שאינה רק מיוחדת במאפייניה אלא גם מיוחדת בצורתה.

מה זאת אומרת יהלומי מעבדה?

יהלומי מעבדה הם סוג יהלומים מלאכותיים המופקים במעבדות, ומהווים תחליף נהדר ליהלומים הטבעיים אותם יקר מאוד לרכוש ולוקח זמן רב להפיק. יהלומי המעבדה הולכים ונהיים נפוצים יותר משנה לשנה, בעקבות ההבנה שהאיכות שלהם מספיקה לצרכנים, שמחפשים ורוצים מוצר במחיר הגיוני ובאיכות טובה.

יהלומי המעבדה נמדדים לפי אותם קריטריונים כמו יהלומים טבעיים, קריטריונים דוגמת ניקיון, צבע, שקיפות ועוד.

יהלומי מעבדה מרובעיים – מה זה נותן?

יהלומי מעבדה מרובעיים, מלבד צורתם הייחודית והיוקרתית, מייצרים החזרת אור מושלמת בעקבות שטח הפנים שלהם. דבר זה נותן בוהק ובהירות, וגורם ליהלומי המעבדה המרובעיים לנצנץ אפילו יותר מהרגיל.

יהלומי המעבדה המרובעיים מוצאים את דרכם להשתבץ במגוון רחב של תכשיטים, כמו טבעות אירוסין, שרשראות, צמידי טניס ועוד, ומהווים סמל של יוקרה ופאר. צורת החיתוך המיוחדת של יהלומי המעבדה המרובעיים הופכת כל תכשיט באופן מיידי לתכשיט מנצנץ ומרהיב, שכל אחת תשמח להתפאר בו.

יהלומי מעבדה מרובעיים

צורות יהלומי מעבדה מרובעיים

גם בתוך הגדרת "יהלומי מעבדה מרובעיים" ניתן למצוא מגוון סוגי יהלומי מעבדה מרובעיים, שחיתוכם וצורתם היא שונה. למשל יהלום רדיאן, יהלום אמרלד, יהלום אשר וכמובן יהלום נסיכה, כולם נחשבים יהלומי מעבדה מרובעיים, בעלי צורות שונות. ההבדלים ביניהם יהיו בצורת החיתוך, וכל יהלום מעבדה מרובע שכזה מהווה צורה אחרת של יופי ופאר.

איך מייצרים יהלומי מעבדה מרובעיים?

היום קיימות שתי שיטות באמצעותן ניתן לייצר יהלומי מעבדה מרובעיים – שיטת hpht ושיטת cvd. כל אחת מהשיטות פועלת בדרך אחרת, אולם שתיהן מייצרות בסופו של דבר את יהלומי המעבדה המרובעיים הרצויים.

בשיטת ייצור hpht מדובר על הפעלת לחץ גבוה וטמפרטורות גבוהות על גושים המכילים פחמן ומתכות, ובאמצעות הלחץ והטמפרטורות נישאר לבסוף רק עם גושי פחמן נקיים וטהורים – מהם ייווצרו יהלומי המעבדה המרובעיים.

שיטת ייצור cvd פועלת על אידוי גזים, פעולה שמשאירה בסופו של דבר אטומי פחמן, מהם אפשר ליצור את יהלומי המעבדה המרובעיים.

כמובן שלאחר ייצור היהלום ניגש למלאכת החיתוך והליטוש, על מנת ליצור את הצורה המרובעת הרצויה, או כל צורה אחרת. תהליך הייצור בשתי השיטות מסתכם במספר שבועות בלבד, ומאפשר ייצור גדול של יהלומי מעבדה מרובעים, בזמן יחסית קצר וביעילות.

יהלומי מעבדה מרובעים נותנים באופן מידי תחושה של פאר ויופי, ובעקבות שיטות הייצור המהירות והיעילות שלו – ייתכן ותחום יהלומי המעבדה המרובעיים עוד ילך ויגדל, ויתפוס נתח גדול יותר משוק היהלומים העולמי.

עוד תוכלו ללמוד במאמר על איך לזהות יהלום מעבדה.

מה היה לנו במאמר?
Sponchia / Pixabay
DIXIT

החנות המושלמת לרכישת תכשיטי יהלומים אונליין. כל התכשיטים שלנו משובצים יהלומי מעבדה, באחריות לכל החיים. יהלום מעבדה הינו יהלום גדול יותר, שאינו פוגע בסביבה, אינו מנצל אנשים באפריקה, הרבה יותר נוצץ והרבה פחות יקר!

כתובת החנות

תובל 23 (בניין נועם), הבורסה ליהלומים, רמת גן.

יצירת קשר
יש לכם שאלה?

נשמח לענות לכל שאלה ובקשה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התכשיטים שלנו
מאמרים נוספים בנושא
יהלומי מעבדה

איך לזהות יהלום מעבדה

עם כניסתם של יהלומי המעבדה לשוק היהלומים, התחרות בין יהלומי מעבדה ליהלומים הטבעיים הולכת וגדלה. זאת בגלל העובדה שיהלומי המעבדה הם איכותיים ביותר. קשה מאוד

יהלומי מעבדה

יהלום מעבדה או יהלום טבעי

תכשיטי יהלומים הם רצונם ושאיפתם של המון אנשים בעולם. היהלום הוא אבן שמסמלת יוקרה, ועשויה להצביע על דברים כמו מעמד סוציו-אקונומי או מצב משפחתי, למשל

יהלומי מעבדה

ייצור cvd

עולם יהלומי המעבדה הולך וצובר תאוצה משנה לשנה. מחירם של היהלומים הטבעיים וכן זמן ייצורם, הביאו לפני למעלה מ-30 שנה להבנה שכדאי לייצר מוצר דומה,

יהלומי מעבדה

ייצור Hpht

בין אם שמעתם את המושג יהלומי מעבדה ובין אם לא, מדובר במושג שכדאי מאוד להכיר. יהלומי המעבדה הם סוג יהלומים שהולך ונהיה נפוץ יותר משנה

יהלומי מעבדה

יתרונות יהלומי מעבדה

יהלומים הם סמל סטטוס שכולנו רוצים לענוד עלינו. טבעות אירוסין, שרשראות וצמידים משובצי יהלומים – הם תכשיטים שהיינו שמחים שיהיו שייכים לנו, או שנוכל להעניק

יהלומי מעבדה

כמה עולה יהלום מעבדה

יהלומי מעבדה הולכים ונהיים פופולרים יותר עם הזמן, אחרי שנים רבות בהן נעשו ניסיונות להשביח את ייצורם. אחד היתרונות הבולטים של יהלום מעבדה הוא מחירו.