ממה עשוי יהלום מעבדה

יהלומי המעבדה הם יהלומים שלאט לאט, אבל בטוח, מתחילים לתפוס נפח רחב יותר ויותר מתעשיית היהלומים הארצית והעולמית. יהלומי המעבדה נוצרים מהרצון לתת מענה של תכשיט משובץ אבן איכותית שנגיש לכולם, ולא רק למי שיכול להרשות לעצמו אקסטרה. יהלום מעבדה, שלא כמו יהלום טבעי, עובר תהליך מלאכותי ובמעבדות, אך החומרים המרכיבים אותו דומים לחלוטין לגמרי ליהלום הטבעי. אם כן, ממה עשוי יהלום מעבדה?

רגע, מה זה בכלל יהלום?

כשמדברים על יהלום ביום-יום מדברים בעצם על אבן יקרה, משאת נפשה של כל אישה, אם לא של כולנו. כשחוקרים את המושג קצת יותר לעומק, ויורדים למונחים המדויקים – היהלום הוא למעשה החומר הקשיח ביותר בטבע, אבן נדירה שהיא למעשה מינרל המורכב מפחמן נקי, שדרגת הקושי שלו היא 10 – שהיא דרגת הקושי המוגדרת הטבע כגבוהה ביותר.

למה לי לקנות יהלום מעבדה אם יש בשוק יהלומים טבעיים?

ראשית כל, יהלום טבעי הוא אבן נדירה ויקרה ביותר. מבחינת צרכנים, אנחנו יכולים להסתכל על היהלום הטבעי לעומת יהלום מעבדה בעיקר בהיבטים של תמורה לעומת מחיר. מבחינת היצרנים, יש הבדלים תהומיים בין שני סוגי היהלומים, גם מבחינת היבטים כמו זמן ייצור, עלות ייצור ועוד.

ממה עשוי יהלום מעבדה

ממה עשוי יהלום מעבדה?

להבדיל מהיהלום הטבעי המצוי בטבע, יהלום המעבדה מופק מפחמן המיוצר על ידי אידוי גזים, או על ידי הפעלת טמפרטורות גבוהות ולחץ גבוה המופעלים על גוש המכיל מתכות וגושי פחמן. מה הכוונה "או"? ובכן, ישנן שתי שיטות ייצור ליהלום מעבדה – שיטת hpht ושיטת cvd.

ממה עשוי יהלום מעבדה בשיטת hpht

שיטת ייצור זו מתייחסת להפעלת טמפרטורות גבוהות (כ-1500 מעלות) ולחץ גבוה על גוש המכיל מתכות וגושי פחמן. בתהליך של כמה שבועות, נישאר לבסוף עם גושי פחמן נקיים וטהורים מהם עשוי יהלום המעבדה.

ממה עשוי יהלום מעבדה בשיטת cvd

בשיטת ייצור זו יתבצע הליך של אידוי גזים המכילים אטומי פחמן. מתהליך אידוי זה, נישאר לבסוף עם גושי פחמן נקיים, מהם נייצר את יהלומי המעבדה.

בשתי השיטות מדובר על תהליך ייצור של מספר שבועות בודדים, מה שמאפשר ייצור מהיר, יעיל והמוני יחסית של יהלומי מעבדה, בוודאי לעומת ייצור של יהלומים טבעיים.

לסיכום, אמנם יהלום מעבדה הוא אינו יהלום טבעי, ותהליך הייצור שלו אינו נעשה בטבע – אך כיום שיטות הייצור במעבדות מדמות אחד לאחד את תהליך הייצור של יהלום טבעי, ומקנות לו את אותן איכויות, והוא אף נמדד על פי אותם מדדים של יהלום טבעי כמו צבע, ניקיון, שקיפות ועוד.

עין בוחנת רגילה לעומת עין בוחנת של יהלומן לא תצליח להבחין ממה עשוי יהלום מעבדה לעומת היהלום הטבעי.

מה היה לנו במאמר?
PublicDomainPictures / Pixabay
DIXIT

החנות המושלמת לרכישת תכשיטי יהלומים אונליין. כל התכשיטים שלנו משובצים יהלומי מעבדה, באחריות לכל החיים. יהלום מעבדה הינו יהלום גדול יותר, שאינו פוגע בסביבה, אינו מנצל אנשים באפריקה, הרבה יותר נוצץ והרבה פחות יקר!

כתובת החנות

תובל 23 (בניין נועם), הבורסה ליהלומים, רמת גן.

יצירת קשר
יש לכם שאלה?

נשמח לענות לכל שאלה ובקשה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התכשיטים שלנו
מאמרים נוספים בנושא
יהלומי מעבדה

איך לזהות יהלום מעבדה

עם כניסתם של יהלומי המעבדה לשוק היהלומים, התחרות בין יהלומי מעבדה ליהלומים הטבעיים הולכת וגדלה. זאת בגלל העובדה שיהלומי המעבדה הם איכותיים ביותר. קשה מאוד

יהלומי מעבדה

יהלום מעבדה או יהלום טבעי

תכשיטי יהלומים הם רצונם ושאיפתם של המון אנשים בעולם. היהלום הוא אבן שמסמלת יוקרה, ועשויה להצביע על דברים כמו מעמד סוציו-אקונומי או מצב משפחתי, למשל

יהלומי מעבדה

יהלומי מעבדה מרובעיים

בעולם יש אלפי צורות. צורות באות לידי ביטוי במגוון רחב של דרכים – בני האדם שנראים אחרת אחד מהשני, מסעדה עם כמה סניפים שכל סניף

יהלומי מעבדה

ייצור cvd

עולם יהלומי המעבדה הולך וצובר תאוצה משנה לשנה. מחירם של היהלומים הטבעיים וכן זמן ייצורם, הביאו לפני למעלה מ-30 שנה להבנה שכדאי לייצר מוצר דומה,

יהלומי מעבדה

ייצור Hpht

בין אם שמעתם את המושג יהלומי מעבדה ובין אם לא, מדובר במושג שכדאי מאוד להכיר. יהלומי המעבדה הם סוג יהלומים שהולך ונהיה נפוץ יותר משנה

יהלומי מעבדה

יתרונות יהלומי מעבדה

יהלומים הם סמל סטטוס שכולנו רוצים לענוד עלינו. טבעות אירוסין, שרשראות וצמידים משובצי יהלומים – הם תכשיטים שהיינו שמחים שיהיו שייכים לנו, או שנוכל להעניק