יתרונות יהלומי מעבדה

יהלומים הם סמל סטטוס שכולנו רוצים לענוד עלינו. טבעות אירוסין, שרשראות וצמידים משובצי יהלומים – הם תכשיטים שהיינו שמחים שיהיו שייכים לנו, או שנוכל להעניק אותם במתנה. אבל מאחורי תעשיית היהלומים הטבעיים מסתתרים כמה חסרונות משמעותיים ביותר, שמהם צומחים יתרונות יהלומי מעבדה. במאמר זה ננסה להבין את בשורת יהלומי המעבדה ואת יתרונותיה.

חסרונות היהלומים הטבעיים

יתרונות יהלומי המעבדה הם פועל יוצא של חסרונות היהלומים הטבעיים. חסרונות היהלומים הטבעיים באים לידי ביטוי במגוון רחב של צורות, ובעיקרן מחיר ונגישות, זמן ייצור ותהליך הייצור.

יתרונות יהלומי מעבדה – מחיר ונגישות

בשל תהליך הייצור הארוך של היהלום הטבעי, כך גם מחירו עשוי להגיע לאלפי, עשרות אלפי ואף מאות אלפי שקלים. לעומת זאת, אחד מיתרונות יהלומי המעבדה הבולטים הוא המחיר והנגישות שלהם. היות ותהליך ייצור יהלום מעבדה הוא קצר יחסית (מיליוני שנים אל מול מספר שבועות בודדים בלבד), מחירו בהתאם – והוא נגיש וזמין כמעט לכל אדם שחי בעולם.

כשמדברים על הבדלי מחירים, מדובר על הבדלים של כחצי מחיר עבור תכשיט משובץ יהלום מעבדה באותו הגודל של יהלום טבעי, ולפעמים הבדלים גם של יותר מחצי מחיר.

יתרונות יהלומי מעבדה

יתרונות יהלומי מעבדה – זמן ייצור

כשמדברים על זמן הייצור של יהלום טבעי, מדברים על מאות-אלפי ומיליוני שנים, דבר שמנטרל את יכולת ההתערבות וההשפעה שלנו כבני אדם על קצב ייצור היהלום הטבעי. לעומת זאת, אחד מיתרונות יהלומי המעבדה החשובים הוא זמן הייצור הקצר שלהם. מדובר על שבועות בודדים בלבד, בתהליכי מעבדה המשחזרים אחד לאחד את תהליך הייצור שעובר היהלום הטבעי, פשוט במקום בטבע – במעבדה.

יתרונות יהלומי מעבדה – תהליך ייצור

היתרון אולי החשוב ביותר של יהלומי המעבדה הוא תהליך הייצור שלהם. היות ומדובר בתהליך מלאכותי, יש לנו אפשרות בתור בני אדם להבחין בין טוב לרע, ומה כדאי לנו לעשות לעומת מה שלא כדאי לנו לעשות. היהלום הטבעי, שהוא למעשה אבן מנצנצת ויוקרתית, לא מספר את הסיפור האמיתי שמאחוריו, ולא מביא איתו את האינפורמציה החשובה לנו בתור בני אדם שקולים והגיוניים. למה הכוונה? בואו נסביר.

יהלומים טבעיים נוצרים במיוחד באדמות פוריות כמו באפריקה. באפריקה מתגוררת אוכלוסיה מוחלשת, חסרת אמצעים וללא הידע המתאים לכריית היהלומים. למעשה, על מנת לכרות יהלומים בשטח יבשת אפריקה, האדם הלבן – המשכיל, העשיר והחזק, משתלט על אדמות אלו, גם במחיר של פינוי האוכלוסיה המתגוררת באיזור, על מנת לכרות יהלומים.

עוד פעולות שמתבצעות על ידו היא העסקת האוכלוסיה האפריקאית המוחלשת, על מנת לכרות את היהלומים, בתנאים לא תנאים, דבר הגורם לביזוי של האוכלוסיה האפריקאית, ולעיתים בעקבות התנאים הגרועים גם להרג והרס.

מלחמות רבות מתקיימות על האדמות בהם מיוצרים היהלומים הטבעיים, בין היהלומנים מן המערב שנלחמים ביניהם מי יכרה בשטחים הפוריים – הכל על חשבון האוכלוסיה האפריקאית.

כלומר, הדרך שעושה היהלום הטבעי מהאדמה ועד האצבע או הצוואר שלנו – גובה מחיר יקר וגורמת לקרבות עקובים מדם, וכוללת ניצול של האוכלוסיה האפריקאית המוחלשת.

לעומת זאת, יהלומי המעבדה המיוצרים באופן מלאכותי במעבדות, אינם כוללים פגיעה באדם, ניצול של אוכלוסיה מכל סוג שהוא, ולא כוללים קרבות על אדמות. עצם העובדה שיהלומי המעבדה מיוצרים על ידנו, ויש לנו שליטה מלאה על מה שיקרה איתם – גורמת לצמצום משמעותי בפגיעה, ומאפשרת לנו לחיות בעולם טוב יותר.

כשמבינים את התמונה כמו שהיא, ומבחינים ביתרונות הבולטים של יהלומי המעבדה בצורה כל כך מובהקת, אנחנו מבינים שאין שום סיבה להמשיך ולרכוש יהלומים טבעיים, כשיש כל כך הרבה יתרונות ליהלומי המעבדה. במחיר שווה לכל נפש, איכות בלתי מתפשרת, וצמצום פגיעה באדם – "כל הדרכים מובילות לרומא", והיום ברור לכולנו שיהלומי המעבדה הם מוצר נהדר ששווה להשקיע בו, ולתת יד לחיים שוויוניים יותר ופוגעניים פחות.

מה היה לנו במאמר?
caro_oe92 / Pixabay
DIXIT

החנות המושלמת לרכישת תכשיטי יהלומים אונליין. כל התכשיטים שלנו משובצים יהלומי מעבדה, באחריות לכל החיים. יהלום מעבדה הינו יהלום גדול יותר, שאינו פוגע בסביבה, אינו מנצל אנשים באפריקה, הרבה יותר נוצץ והרבה פחות יקר!

כתובת החנות

תובל 23 (בניין נועם), הבורסה ליהלומים, רמת גן.

יצירת קשר
יש לכם שאלה?

נשמח לענות לכל שאלה ובקשה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התכשיטים שלנו
מאמרים נוספים בנושא
יהלומי מעבדה

איך לזהות יהלום מעבדה

עם כניסתם של יהלומי המעבדה לשוק היהלומים, התחרות בין יהלומי מעבדה ליהלומים הטבעיים הולכת וגדלה. זאת בגלל העובדה שיהלומי המעבדה הם איכותיים ביותר. קשה מאוד

יהלומי מעבדה

יהלום מעבדה או יהלום טבעי

תכשיטי יהלומים הם רצונם ושאיפתם של המון אנשים בעולם. היהלום הוא אבן שמסמלת יוקרה, ועשויה להצביע על דברים כמו מעמד סוציו-אקונומי או מצב משפחתי, למשל

יהלומי מעבדה

יהלומי מעבדה מרובעיים

בעולם יש אלפי צורות. צורות באות לידי ביטוי במגוון רחב של דרכים – בני האדם שנראים אחרת אחד מהשני, מסעדה עם כמה סניפים שכל סניף

יהלומי מעבדה

ייצור cvd

עולם יהלומי המעבדה הולך וצובר תאוצה משנה לשנה. מחירם של היהלומים הטבעיים וכן זמן ייצורם, הביאו לפני למעלה מ-30 שנה להבנה שכדאי לייצר מוצר דומה,

יהלומי מעבדה

ייצור Hpht

בין אם שמעתם את המושג יהלומי מעבדה ובין אם לא, מדובר במושג שכדאי מאוד להכיר. יהלומי המעבדה הם סוג יהלומים שהולך ונהיה נפוץ יותר משנה

יהלומי מעבדה

כמה עולה יהלום מעבדה

יהלומי מעבדה הולכים ונהיים פופולרים יותר עם הזמן, אחרי שנים רבות בהן נעשו ניסיונות להשביח את ייצורם. אחד היתרונות הבולטים של יהלום מעבדה הוא מחירו.