האם עדיף לקנות טבעת נישואין עם יהלום מעבדה או יהלום טבעי?

אם אתם מחפשים טבעת נישואין כנראה שכבר נתקלים במושגים ״טבעת יהלום טבעי״ ו״יהלומי מעבדה״- רוצים לדעת מה ההבדל? תמשיכו לקרוא.

 

יהלומים טבעים-

כשמחפשים לקנות טבעות אירוסין לרוב עולה הנושא של יהלומים טבעיים ומלאכותיים, המושגים בעצם מתארים את דרך היווצרות של היהלום. יהלומים נוצרים בטבע באופן טבעי כאשר לחץ מאוד גדול מופעל על פחמן בסביבות ספציפיות שבסוף התהליך נדחס ליהלום.

בגלל הסביבה הלא סטרילית ביהלומים טבעיים יכולים להיווצר זיהומים וגיוונים כמו נקודות שחורות, בועות אוויר ואפילו גוונים של צבעים מחומרים אחרים שהתערבבו בתהליך. כדי להשיג את היהלומים שנמצאים עמוק בקרקעית האדמה צריך לחפור מכרות ברחבי העולם ולחפש גבישי יהלומים, התהליך הוא מזהם ומסובך ולכן היהלום הוא כל כך נדיר ויקר.

לאור הביקוש הגבוה וההמצאות של היהלומים באזורים כמו אפריקה ודרום אמריקה הוקמה תעשייה שהיום נקראת ״תעשיית יהלומי הדמים״ שמה מגיע מכך שארגוני פשע מנצלים אנשים באזורי מלחמה ואנשים במצב כלכלי קשה כדי שיחפשו יהלומים באזורים מסוכנים. התנאים בעבודה הם תת-תנאים והם נחשבים בעולם כהפרת זכויות אדם. על מנת לספק תחליף לסוגייה הומצאו יהלומי המעבדה.

טבעת יהלום לחתונה

יהלומים מלאכותיים-

יהלומי המעבדה מכונים גם יהלומים מלאכותיים משום שהם נוצרים בידי האדם ולא הטבע. יהלומים שכאלו מיוצרים בקפידה במעבדות שמדמות בעזרת טכנולוגיה את תנאי הטבע שבהם נוצרים יהלומים. מבחינת חומר ההרכב הכימי של היהלומים זהה לחלוטין.

יהלומי המעבדה זולים יותר מיהלומים טבעים בזכות החסכון של הזמן והשטח שדרוש ליהלומים טבעים. בנוסף בזכות התהליך המוקפד יהלומי מעבדה הם מדוייקים יותר מיהלומים טבעיים, בגודל וברמת הזיהומים.

ניתן לדמות גם את היהלומים המיוחדים שנוצרו בטבע על ידי הוספת אותם חומרים להתליך. תהליך היצור עובד כך- החומרים הנדרשים מונחים במקומם עם גבישי יהלום מוכנים שנקראים זרעונים, תנאי הלחץ והחום מופעלים עד ליצירת יהלום.

 

אז מה עדיף?

יהלומי מעבדה נראים בדיוק כמו יהלומים רגילים אך הם זולים, מוסריים, נגישים ואיכותיים יותר. היוקרה ביהלום טבעי היא שקשה להשיג אותו אך זה לא צריך להיות הייחוד של האבן. אם המראה של היהלום מוצא חן בעיניכם אין סיבה שתבחרו דווקא בזה שקשה להשיג, מזהם את הסביבה ויקר יותר אלא ביהלום מעבדה.

 

לסיכום-

יהלומי מעבדה הם יהלומים שמיוצרים במעבדות בצורה מלאכותית. הם באים למלא פער בשוק שנוצר עקב הקושי בלמצוא יהלומים בטבע וחוסר המוסריות בתעשייה הטבעית.

אין הבדל פיזי או כימי בין היהלומים השונים והם אפילו מיוצרים באותם תנאים, ההבדל היחידי הוא שאחד קורה בטבע לאורך שנים רבות והשני במעבדה בתנאים סינטטים ובזמן קצר בהרבה. יהלומי מעבדה הם זולים יותר ומוסרים יותר מאשר יהלומי דמים ואנחנו ממליצים לכם לבחור בהם בפעם הבאה שתחפשו טבעת.

טבעת יהלום לחתונה

מה היה לנו במאמר?
טבעת יהלום לחתונה
DIXIT

החנות המושלמת לרכישת תכשיטי יהלומים אונליין. כל התכשיטים שלנו משובצים יהלומי מעבדה, באחריות לכל החיים. יהלום מעבדה הינו יהלום גדול יותר, שאינו פוגע בסביבה, אינו מנצל אנשים באפריקה, הרבה יותר נוצץ והרבה פחות יקר!

כתובת החנות

תובל 23 (בניין נועם), הבורסה ליהלומים, רמת גן.

יצירת קשר
יש לכם שאלה?

נשמח לענות לכל שאלה ובקשה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התכשיטים שלנו
מאמרים נוספים בנושא
תכשיט
טבעות יהלומים

איך לבחור את טבעת היהלום המושלמת?

רוצה לרכוש טבעת יהלום לאשתך לעתיד? אין ספק שיש בשוק מגוון רחב של טבעות יהלומים עד כדי שמרגיש בלתי אפשרי לבחור את הטבעת המושלמת. עקוב

טבעת יהלום
טבעות יהלומים

איך בוחרים קראט לטבעת יהלום?

יהלום קטן או גדול? מה זה בכלל קארט ואיך הוא משפיע על היהלום בטבעת שלך- הכל בהמשך.   הקדמה- טבעות נישואים ואירוסין הן לרוב טבעות