אילו דברים חשוב לבחון כשבוחרים טבעת יהלום

תכשיטים הם חבריה הטובים של האישה.

כל אישה תשמח לקבל במתנה תכשיט ובמיוחד טבעת, ואם משובץ לה יהלום –  מה טוב.

יהלום הוא אבן חן, שעוד משחר ההיסטוריה מתקשר אצלנו ליוקרה ולעושר.

רכישת טבעת יהלום מלווה בהוצאה לא קטנה, ולכן כדאי להגיע עם ידע מקדים לרכישה.

מה חשוב לבחון כשבוחרים טבעת יהלום ועל מה אסור לוותר? בואו נתחיל.

ישנם מספר דברים אותם כדאי לבחון בעת רכישת טבעת יהלום. ראשית, מומלץ לרכוש את טבעת היהלום רק ברשת מוכרת, המתמחה בענף היהלומים. שנית, כדאי לבחון את היהלום המרכזי של הטבעת, שכן יהלום זה מהווה את מרכז הטבעת. משכך, עיקר עלותה של הטבעת יקבע על פי היהלום המרכזי.

 

The 4c's

ערכו ואיכותו של היהלום נקבעים על פי ארבעה פרמטרים המכונים The 4c's – Cut, color, clarity, carat. למעשה, חיתוכו וצורתו של היהלום, צבעו, ניקיונו וכן משקלו, הם הפרמטרים המשפיעים על מחירו של היהלום. בעניין זה, כדאי להעמיק ולבחון כל פרמטר לגופו.

 

צבע

קיימים כיום יהלומים בשלושה צבעים עיקריים, שחור, צהוב ולבן. היהלום הלבן נחשב ליוקרתי ביותר מבניהם. כאשר מדובר על יהלומים לבנים, ישנן עשר דרגות צבע. ערך גבוה יותר נמדד על פי היעדר צבע.

 

בהירות

מושג הבהירות מתייחס לכמות ההתגבשות הפנימית הטבעית בתוך היהלום עצמו.

 

ליטוש

המושג מתכוון לאופן הליטוש של האבן הנעשה לשם חשיפת פאותיו. צורת החיתוך והליטוש של היהלום, תשפיע על ברק היהלום ולכן בדיקת פרמטר זה חשובה מאוד.

 

משקל

כשאנו מדברים על משקל של יהלום אנו נשתמש במושג קראט. קראט אחד מציין 0.2 גרם. משקל היהלומים הקטנים נקרא "נקודות". 1 קראט מתחלק ל100 נקודות. בעת הרכישה, נברר כמה קראט היהלום, שכן נתון זה הוא מרכיב חשוב בקביעת איכותו ומחירו של היהלום. במסחר, מחיר היהלום הוא על פי מחיר לקראט. אבן אחת בעלת משקל קראט גבוה, תעלה יותר מכמה אבנים באותו משקל.

 

סעיף חובה – תעודה גמולוגית

פרמטר נוסף וחשוב, עליו אסור לוותר בעת רכישת טבעת יהלום, הוא קבלת רכישה ותעודה גמולוגית. אל תוותרו על קבלת תעודה גמולוגית, המוכנה מראש ושאינה כתובה בכתב יד, אותה מנפיקה מעבדה גמולוגית מוסמכת, מבית היוצר של GIA  ו – EGL. תעודה זו מהווה את תעודת הזהות של היהלום ומוכיחה את טיבו. בתעודה יופיעו נתוני היהלום עצמו, לרבות חיתוך וצורה, צבע וצלילות, מידה ומשקל בקראט.

 

סיכום

רכישת טבעות יהלומים הן השקעה לכל דבר, לכן כדאי לבוא עם ידע מקדים למעמד הרכישה. חיתוכו וצורתו של היהלום, צבעו, צלילותו ומשקלו בקראט הם הפרמטרים שכדאי לבחון בעת הרכישה, והם אלו שיעידו על טיבו של היהלום וכן יקבעו את מחירו.

 

תכשיט יהלום

מה היה לנו במאמר?
יהלום על טבעת
DIXIT

החנות המושלמת לרכישת תכשיטי יהלומים אונליין. כל התכשיטים שלנו משובצים יהלומי מעבדה, באחריות לכל החיים. יהלום מעבדה הינו יהלום גדול יותר, שאינו פוגע בסביבה, אינו מנצל אנשים באפריקה, הרבה יותר נוצץ והרבה פחות יקר!

כתובת החנות

תובל 23 (בניין נועם), הבורסה ליהלומים, רמת גן.

יצירת קשר
יש לכם שאלה?

נשמח לענות לכל שאלה ובקשה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התכשיטים שלנו
מאמרים נוספים בנושא
תכשיט
טבעות יהלומים

איך לבחור את טבעת היהלום המושלמת?

רוצה לרכוש טבעת יהלום לאשתך לעתיד? אין ספק שיש בשוק מגוון רחב של טבעות יהלומים עד כדי שמרגיש בלתי אפשרי לבחור את הטבעת המושלמת. עקוב

טבעת יהלום
טבעות יהלומים

איך בוחרים קראט לטבעת יהלום?

יהלום קטן או גדול? מה זה בכלל קארט ואיך הוא משפיע על היהלום בטבעת שלך- הכל בהמשך.   הקדמה- טבעות נישואים ואירוסין הן לרוב טבעות