איך בוחרים קראט לטבעת יהלום?

יהלום קטן או גדול? מה זה בכלל קארט ואיך הוא משפיע על היהלום בטבעת שלך- הכל בהמשך.

 

הקדמה-

טבעות נישואים ואירוסין הן לרוב טבעות זהב משובצות ביהלומים. אחד החלקים המשמעותיים ביותר בבחירת הטבעת הוא בחירת היהלום. בחירת היהלום תתבצע לפי מדדים של גודל, חיתוך, צבע, קארט וסוג היהלום. טבעות יהלומים היא עניין יקר ולכן חשוב לבחור בחוכמה- הנה כמה דברים שחשוב לדעת לקחת בחשבון כשמחפשים יהלום מצויין:

טבעת יהלום

קארט-

הקארט הוא יחידת מידה למדידת משקל של אבני חן, מקור המילה הוא מהשפה היוונית והאיטלקית שבכלל תיארו שיטת מדידה בעזרת זרעי עץ החרוב שנקראו קארטו, הזרעים היו אחידים במשקלם ובגודלם ולכן השתמשו בהם כדי לשקול ולמדוד אבני חן. מדובר בשיטה המקובלת לשקילתם ותיאורים של יהלומים ושל שאר אבני החן בעולם למרות השיטה המטרית שמשתמשת במיליגרמים, כל קארט שווה כ-200 מיליגרם בדיוק.

בחירת הקארט תתבצע בעיקר בהתחשבות בתקציב לקניית היהלום- כל קארט עולה כמה אלפי שקלים לפחות, ככל שתחפשו יהלום גדול יותר כך הטבעת תעלה יותר. נסו לחפש אחר יהלום בקארט שרציתם ותבחרו בחיתוך מחמיא כדי לגרום לכמה שפחות קארטים להראות כמה שיותר גדולים ומרשימים.

 

חיתוך-

יהלומים מגיעים בכל מיני חיתוכים שנעשים בשלב עיבוד היהלום. בשלב הראשון חוצבים או מייצרים יהלום במעבדה, לאחר מכן לוקחים אותו למכשיר מיוחד שחותך בלייזר, משייף ומלטש את היהלום לצורתו הסופית- מדובר במלאכת יד מסובכת ומוקפדת שרק מעטים מתמחים בה.

לאחר החיתוך והשיוף לצורה המושלמת מקבלים את צורתו הסופית של היהלום או באנגלית ה-״cut”. קיימים מספר סוגי חיתוכים כמו ה״פרינסס קאט״ שהוא החיתוך הנפוץ ביותר (מדובר על חיתוך מרובע מלמעלה ומחודד בתחתית היהלום), החיתוך האובלי, הטיפה, האמרלד, העגול וגם חיתוך הכרית.

טבעת יהלום

סוג-

יהלומים מתחלקים לסוגים לפי צבעים ודרך היווצרות, הצבע של היהלום נקבע לפי החומרים שהתווספו לתהליך הטבעי בזמן יצירת היהלום, הצבעים יכולים להיגרם מזיהומים ופגמים ביהלום ואפילו משבבי חומר שהשתלבו בפחם.

יהלומים עם גיוונים יכולים להיות יקרים יותר או זולים יותר מיהלומים נקיים ומחירם יקבע לפי הנדירות של הגיוון, הפגיעה של הזיהום בעמידות ובאיכות של היהלום ובמראה הסופי של היהלום. דרך ההיווצרות של היהלום נחלקת ליהלום טבעי שנכרה מהטבע וליהלומי מעבדה.

 

לסיכום-

יהלומים הם החלק המרכזי בטבעות נישואים, הם מיוחדים, יקרים ומלאי שיקולים. היהלום המושלם משכלל את צרכי הקונה בגודל, במראה, בחיתוך ובאיכות שלו. יהלומים נמדדים לפי שלושה שיקולים- קארט (גודל ומשקל), חיתוך (הצורה) והסוג של היהלום (צבע ומקור).

בחיפוש אחר היהלום המושלם הקפידו לדייק את הצרכים שלכם וחפשו אחר היהלום שיתאים לכם גם מבחינת תקציב וגם מבחינת מראה. יהלומים הם פלא- בעזרת קצת מחשבה וקצת סינון תוכלו לבחור יהלום מצויין.

טבעת יהלום

מה היה לנו במאמר?
טבעת יהלום
DIXIT

החנות המושלמת לרכישת תכשיטי יהלומים אונליין. כל התכשיטים שלנו משובצים יהלומי מעבדה, באחריות לכל החיים. יהלום מעבדה הינו יהלום גדול יותר, שאינו פוגע בסביבה, אינו מנצל אנשים באפריקה, הרבה יותר נוצץ והרבה פחות יקר!

כתובת החנות

תובל 23 (בניין נועם), הבורסה ליהלומים, רמת גן.

יצירת קשר
יש לכם שאלה?

נשמח לענות לכל שאלה ובקשה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התכשיטים שלנו
מאמרים נוספים בנושא
תכשיט
טבעות יהלומים

איך לבחור את טבעת היהלום המושלמת?

רוצה לרכוש טבעת יהלום לאשתך לעתיד? אין ספק שיש בשוק מגוון רחב של טבעות יהלומים עד כדי שמרגיש בלתי אפשרי לבחור את הטבעת המושלמת. עקוב