כמה עולים עגילי יהלומים

עגילי יהלומים זו קלאסיקה שכנראה רחוקה מלהיעלם. הם נוצצים, עדינים, יפים וכמובן – יקרים. אז יצאנו לבדוק כמה באמת עולים עגילי יהלומים והאם הם באמת כל כך יקרים כמו שאנחנו חושבים.

 

יהלומים

יהלום הוא מינרל, הוא עשוי מפחמן נקי, דרגת הקושי שלו בסולם מוס (סולם המודד קושי של מינרלים) היא 10 מה שהופך אותו לבעל דרגת הקושי הגבוהה ביותר של חומרים בטבע ועל כן כזוכה התמידי בשאלת הטריוויה "מהו החומר הכי חזק בעולם?". יהלומים אלו חומרים טבעיים, אך במחצית המאה ה-20 החל ייצור מלאכותי שלהם.

אך יש לזכור שלא כל היהלומים זהים, ישנם סוגי יהלומים רבים הנבדלים זה מזה באיכותם ובחוזקם. על כן, לפני שאתם רוכשים עגילי יהלומים יש לבדוק פרמטרים שונים שיעזרו לכם להבין את שווי היהלום ואת המחיר המתאים לו.

 

ישנם ארבעה פרמטרים חשובים אותם עליכם לזכור היטב:

 

ניקיון היהלומים

הפרמטר הראשון אותו יש לבחון הוא הניקיון של היהלום. כמובן, ככל שהיהלום נקי יותר, כך הוא איכותי ויקר יותר. כאמור, היהלום נוצר בטבע ולכן לא תמיד זהה זה לזה ועלולים להיות בו "פגמים". הפגם בניקיון עלולה להיות חיצונית – במקרה זה, ניתן לרוב לנקות את היהלום באופן ידני ולהתגבר על כך. במידה והפגם הוא פנימי ליהלום, וישנו לכלוך הנמצא בתוך האבן קשה יותר להתגבר על ה בצורה פשוטה זו. חשוב לציין רמת הניקיון נקבעת על פי מדד בינלאומי ומקובל.

 

צבע היהלומים

כפי שנכתב כאן למעלה, יש סוגים שונים של יהלומים המנבאים את מחיר היהלום. יהלומים, מגיעים לרוב באופן טבעי מהאדמה ובגווני צבע שונים. היהלום היקר ביותר הוא היהלום חסר הצבע, השקוף, לאחר מכן ישנה סקאלה הנאה החל מהיהלומים השקופים, בין הצהבהבים, ועד לחום כאשר ככל שהיהלום מתקרב בסקאלה ל"חסר צבע" כך נחשב איכותי ויקר יותר. בנוסף, ישנם יהלומים בצבעים מיוחדים ונדירים יותר, אשר נדירותם גם כן משתקפת במחיר – יהלומים ורודים, אדומים וכחולים אשר מחירם עולה ככל שהצבע שלהם נדיר וחזק יותר.

 

חיתוך היהלומים

ישנה חשיבות רבה לאופן בו היהלום מעוצב. כלומר, לצורתו. חיתוך היהלום מגלם את כמות האור העוברת דרך היהלום. למעשה, כמות האור משפיעה על כמה היהלום "נוצץ". במידה וחיתוך היהלום לא נעשה באופן הראוי, הניצוץ של היהלום, הברק שהוא מפיץ, לא יהיה חד מספיק ויהפוך לעמום.

 

משקל היהלומים

יהלומים זה חומר נדיר, ולכן הוא נחשב ליוקרתי מאוד. לאור כך, הגיוני שככל שהיהלום גדול יותר, כך המחיר עולה גם כן. משקל היהלומים נמדד לפי "קראט", מילה שבטח נתקלתם בה בעבר ומסמלת, בסך הכל, ביטוי המבטא את משקל היהלום כאשר כל קראט מציין 0.2 גרם.

כמובן, שמחיר עגילי יהלומים מושפע מכל אחד מהפרמטרים האלו. מחיר של עגילי יהלומים נע בין 700 ₪ ויכול להגיע עד ל27,000 ₪ או יותר. בחנויות ובאתרים השונים תוכלו למיין את העגילים לרוב לפי צבע היהלום, ניקיון, וגודל מה שמקל על הבנת שיקוף האיכות במחיר.

בהצלחה!

עגילי יהלומים

מה היה לנו במאמר?
sarakgraves / Pixabay
DIXIT

החנות המושלמת לרכישת תכשיטי יהלומים אונליין. כל התכשיטים שלנו משובצים יהלומי מעבדה, באחריות לכל החיים. יהלום מעבדה הינו יהלום גדול יותר, שאינו פוגע בסביבה, אינו מנצל אנשים באפריקה, הרבה יותר נוצץ והרבה פחות יקר!

כתובת החנות

תובל 23 (בניין נועם), הבורסה ליהלומים, רמת גן.

יצירת קשר
יש לכם שאלה?

נשמח לענות לכל שאלה ובקשה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התכשיטים שלנו
מאמרים נוספים בנושא