איך לבחור שרשראות יהלומים

יהלומים בימינו הפכו לסמל של קלאסיקה, עדינות ויוקרה – הם נוצצים, עדינים, יוקרתיים, יפים וכמובן – יקרים.

מהו יהלום?

יהלום הוא מינרל ונחשב לחומר הכי חזק בעולם. יהלומים אלו חומרים טבעיים, אך במחצית המאה ה-20 החל ייצור מלאכותי שלהם. אולם, לא כל היהלומים זהים וישנם סוגי יהלומים שונים זה מזה הנבדלים הן באיכותם, הן בנראותם והן בחוזקם. לכן, לפני שאתם יוצאים לחנויות הרבות ומתחילים לבחון שרשראות יהלומים, עליכם לדעת בדיוק מה לשאול, מה לבחון ואיך לבחור את הקנייה המשתלמת והאיכותית ביותר.

שרשראות יהלומים

מה חשוב לדעת לפני שרוכשים שרשראות יהלומים

ארבעה פרמטרים שעליכם לקחת בחשבון: ניקיון, צבע, חיתוך ומשקל. שננו את ארבעת פרמטרים אלו כי הם הולכים ללוות אתכם בכל שלב ברכישה.

 

  1. ניקיון – ככל שהיהלום נקי יותר, כך הוא שווה יותר. פגם בניקיון של היהלום יכול להיות חיצוני או פנימי. הכוונה היא לחלקיקים ביהלום שלא התגבשו לכדי קריסטלים. במקרה של פגם חיצוני בניקיון, הרבה פעמים ניתן לנקות אותו והבעיה נפתרת. אולם אם מדובר בלכלוך פנימי, הערך של היהלום יורד. הניקיון נמדד על פי מדד בינלאומי ומסווג את היהלומים לקבוצות על פי רמת הניקיון שלהם.
  2. צבע- היהלומים מגיעים מבטן האדמה ובעלי צבעים שונים. הגוונים הרגילים יותר של היהלומים נעים בין שקוף לגווני חום כאשר יהלום חסר צבע, שקוף, זהו היהלום היקר ביותר. בנוסף לגוונים אלו יש יהלומים בגוונים מיוחדים ונדירים יותר. כמו למשל, אדום, כחול, וורוד ועוד. בסקאלת צבעים זו, ככל שהצבע הוא נדיר וחזק יותר כך היהלום נדיר יותר, והמחיר עולה בהתאם.
  3. חיתוך- לחיתוך היהלום תפקיד חשוב בקביעת איכות ומחיר היהלום. החיתוך למעשה קובע את כמות האור העוברת דרך היהלום ומגיעה לעיני הצופה בו וכך, משפיע על כמה היהלום "נוצץ". במידה וחיתוך היהלום לא נעשה באופן הראוי, הניצוץ של היהלום, הברק שהוא מפיץ, לא יהיה חד מספיק ויהפוך לעמום והדבר ישתקף בירידת ערך היהלום.
  4. משקל- זה יותר מהגיוני שככל שהיהלום גדול יותר, כך המחיר עולה גם כן. משקל היהלומים נמדד לפי "קראט", מילה שבטח נתקלתם בה בעבר ומסמלת, בסך הכל, את משקל היהלום כאשר כל קראט מציין 0.2 גרם.

אחרי שקיבלנו קצת מושג על איך לבחון את איכות היהלום, בואו נחזור לשרשרת יהלומים. קודם כל עליכם לבחור האם אתם רוצים לקנות תליון בלבד או שרשרת בשלמותה. קחו בחשבון שאם אתם קונים תליון, ניתן להחליף אותו יותר בקלות במידה ולא מרוצים וניתן להחליף שרשראות שונות לפי טעמכם האישי.

כמו כן, יש משהו מאוד מיוחד בשרשרת בשלמותה. לעיתים המעצבים מתאימים שרשרת ספציפית לתליון, ולפעמים לא ניתן לבצע הפרדה. בכל אופן, לפני הקנייה שימו לב שאתם מקבלים את כל המסמכים והביטחונות הנדרשים.

בנוגע למחיר, טווח מחירים לשרשרת יהלומים רחב מאוד לאור הגדלים השונים, סוג היהלום ואיכותו, החומרים המגוונים וסוג השרשרת. אך לרוב תוכלו למצוא שרשראות במחירים הנעים בין 1500 ₪, ומגיעים עד ל 25,000 ₪ או יותר.

בהצלחה!

מה היה לנו במאמר?
shevacreations / Pixabay
DIXIT

החנות המושלמת לרכישת תכשיטי יהלומים אונליין. כל התכשיטים שלנו משובצים יהלומי מעבדה, באחריות לכל החיים. יהלום מעבדה הינו יהלום גדול יותר, שאינו פוגע בסביבה, אינו מנצל אנשים באפריקה, הרבה יותר נוצץ והרבה פחות יקר!

כתובת החנות

תובל 23 (בניין נועם), הבורסה ליהלומים, רמת גן.

יצירת קשר
יש לכם שאלה?

נשמח לענות לכל שאלה ובקשה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התכשיטים שלנו
מאמרים נוספים בנושא